Carnut går tilbage i tiden – Del 5

The Boulevard Queen:

Dronningen blev sat i garage ved sæsonens afslutning i oktober 1991. Nu skulle de bobler og andre karosseriskader undersøges. Samtidig ville jeg gerne ha’ smukseret motorrummet en smule. Så der var nok at tage fat i.

CCF14012014_00004
I en lejet garage lige uden for Korsør begyndte processen.

CCF14012014_00005
Hele kabinen blev ryddet, for at se om der gemte sig noget rust under tæpperne. Det gjorde der, men egentlig ikke så slemt endda.

CCF14012014_00007
Her er grunden til at jeg gerne ville pynte lidt på tingene under den store tunge forklap. Det ser mildt sagt ikke særlig godt ud. Men det virkede. Så det skulle bare rengøres. Motor og gearkasse fejlede intet.

CCF14012014_00006
November 1991 – Motoren er nu løftet ud, og resten af fronten pilles også af.

CCF14012014_00010
20 års gammel olie og snavs skal vaskes af med højtryksrenseren. Ja, 20 år – Bilen var jo faktisk “kun” 20 år gammel, og ikke engang veteranbil endnu !!!! Underligt i dag at tænke på. Så det var med fuld vægtafgift og almindelig, DYR, forsikring !

CCF14012014_00011
Men med til tålmodighed og en bøtte rød maling, kommer det til at se sådan her ud. Rød blev den i hvert fald ! Ville nok ha’ gjort det anderledes i dag, men man lærer jo hele tiden. Dette var første gang jeg havde gang i så stor en omgang.

Der var desværre ikke 380V i en lejede garage, og jeg havde heller intet svejseværk, så noget måtte gøres, da den i høj grad trængte til nogle times arbejde med et karosseriplade og et svejseanlæg. Min onkel har et vognmandsfirma, og han havde lige bygget ny fin garage, og han havde alle de ting jeg skulle bruge, så bilen blev, med Falck, flyttet derud. Så den 31/12-91 blev bilen skubbet ud af garagen, og af årsager jeg ikke kan huske, blev den først afhentet af Falck d. 25/1-92 og kørt til Vemmelev.

CCF14012014_00012
De rustne skærme, måtte på operationsbordet på mit arbejde, og jeg fik gennem USA Autodele i Odense fremskaffet nye fine pladedele.

Midt i istandsættelsen af bilen, fik jeg og en del andre bilinteresserede et tilbud om at leje en stor længe p åen gård i Slagelse. Vi takkede ja, og jeg og de andre flyttede vores biler ind. Det var nu blevet foråret 1992, og jeg var slet ikke færdig med min Skylark. Så den blev flyttet til det nye sted i løsdele.

CCF14012014_00014
Nye skærmkanter bag fra en VW Golf I samt ny bund i bagpanelerne, gjorde at der ikke var anden mulighed end at få omlakeret hele bilen. Så det TYKKE lag Flake skulle fjernes. At slibe i det var umuligt, så eneste måde det kunne fjernes på, var med en spartel og en varmepistol. Og så med gode venners hjælp, naturligvis !

CCF14012014_00015
Min kammerat, Jan, var en stor hjælp. Tror stadig han den dag i dag har ondt i skuldrene !
De fede Sidepipes fra en 1969 Corvette, skaffede Jan også.

CCF14012014_00016
Og der skrabes og slibes. De nye pladedele på forskærmene kan skimtes her.

CCF14012014_00017
Bo’s Autolakering i Korsør lagde lokaler og sprøjtekabine til. Jeg spartlede og sleb på den bil i flere uger. Men resultatet blev nu meget godt, når man tænker på at jeg aldrig havde gjort det før. Så jeg var tilfreds.

CCF14012014_00018
April 1993 – Med helt frisk maling, skal den skrues sammen, så sommeren kan nydes i den fine vogn. Og det skulle gå stærkt, så vennerne blev kaldt ind på overarbejde !

CCF14012014_00019
95% færdigsamlet. Der mangler småting som dørhåndtag etc. – Men grunden til at håndtagene ikke er på plads, er at der skulle laves en stribe på siden af den. Og det klarede Bo lynhurtigt.

CCF15012014_00003
Og vupti…… Atter på gaden efter 1½ år. Klar til Vesterbrogade, som desværre sang på sidste vers.

CCF14012014_00021
Stadig med det originale brune indtræk, hvilket jeg ikke var så glad for, men det blev senere lavet om

CCF14012014_00022
Og kom i vinteren 1993/94 til at se sådan her ud. Meget smukkere i mine øjne.

26/4-1994 – Sæsonen er lige startet og jeg kører nu på 3. sæson i samme bil. Eller…???
Det er en sandhed med modifikationer, da jeg samtidig med denne, havde haft adskillige andre. Jeg var blevet swinger….. BIL-Swinger ! Jeg havde væltet mig rundt i andre biler mens jeg istandsatte denne her. Store, små, tunge og lette. Jeg prøvede dem alle !

Men dem tager vi en snak om i Del 6….

CCF15012014_00000

CCF15012014_00004
Striben som blev lavet var en kopi af Buick’s “GSX” stribe, men med min egen lille modificering, i form af dette “BUICK” som blev indsat i striben.

CCF15012014_00001
Biler og smukke damer er altid en god sammensætning. Og når man så er så heldig selv at kunne bidrage med en smuk en af slagsen (DAMEN !), så skal der da tages billeder af det. Så her er min smukke kæreste, som i dag er min kone. Hun har, i modsætning til mine biler, formået at holde ved.

CCF15012014_00002
Fruen fik sit kørekort i 1993, og hun var ikke sen til at lære at køre den store Buick. Så veninderne blev kørt rundt i hele området, mens fyrene gjorde store øjne. Vil tro at tøserne har nydt det…???

Bilen blev solgt engang først på sommeren 1994, da jeg havde fået en idé om at jeg skulle prøve at køre topløs. En kammerat i byen, Freddy, som også var formand i klubben Road Rebel, som jeg havde været medlem af siden 1990, havde en stor flot 1970 Ford Galaxie convertible, og den havde han ikke været bleg for at invitere mig på ture i. Så jeg var blevet grebet af følelsen af vind i håret. Det skulle jeg da også prøve !
En anden kammerat, havde en åben 1971 Ford Mustang, som jeg også havde fået lov til at låne, og fandt ud af at det var lige DET, jeg havde lyst til. En åben Mustang. Så med penge i hånden gik jagten ind på en topløs Mustang.

Og så lige til sidst……. Når man sidder og roder med sådan en side her, og bruger timer… TIMER ! på at få det til at fungere, er det fedt at modtage en mail som denne:

Hej Heine,

hvor er det fedt at se at de gamle klip og billeder. Ikke mindst fordi jeg er nuværende ejer af Boulevard Queen. Vi har hilst på hinanden før, og jeg så også nogle af billederne i dit rigtige fotoalbum, da du havde det med til daydreamers træffet. Der havde jeg næsten lige købt bilen, så det er over 10 år siden.

Bilen lever endnu, men står i et hjørne og venter på bedre tider. Det var planen snart at gå i gang med at gøre hende klar til syn igen.

Jeg glæder mig i hvert fald til at høre næste del af historien om den gamle 72’er Skylark, og synes det er en kanon hjemmeside du har lavet. Stor ros herfra.

Vedhæfter lige et billede af Boulevard Queen, så du kan se at den stadig eksisterer.

Og her de billeder som Jens har vedhæftet:

DSC08299

juli+august 2010 185

DSC03927

big_BMP_035

Jo, den er stadig i live…..  Jens har ejet den siden 2001, hvor han købte den af ham som jeg tilbage i 1994 solgte den til. Så de sidste 20 år har den ku haft 2 ejere.

Ses vi til Del 6 ?

Skriv et svar