Projekt “Tab af benzintryk”

Hele sidste sæson havde jeg seriøse problemer med at starte bilen, når den var driftvarm, og havde stået stille mellem 10-60 min.
Gode råd er søgt, og mange dele er udskiftet og justeret, men endnu uden held.

Stor tak til bl.a. Søren K. fra Esbjerg, som har ufattelig viden omkring disse tyske blæsebælge !!

For at fejlsøge systemet har jeg lånt mig til et testapperat, for at finde ud af om den kan holde tryk.

Det viste sig hurtigt at istedet for at holde tryk i min. 20min. som bøgerne foreskriver, så kunne den holde tryk i 2 sekunder !!! Så nu skulle jeg bare finde ud af hvor trykket forsvandt hen. Hhhmmmmmmm


Første fejl fandt jeg her. Den banjo som sidder ved benzinpumpen skulle fungere som kontraventil på min model. Men det ser ud til at pumpen er skiftet med en nyere på et tidspunkt, hvor der IKKE sidder ventil i. Så benzinen går direkte tilbage i tanken, og derved tabes der tryk.


Her ses hvordan testuret er koblet imellem WUR (Warm Up Regulator) og fordelerhovedet på indsprøjtningen.

 


Håber på at jeg får mine nye dele imorgen, så jeg kan fortsætte med projektet.
Sommeren er på vej, så virke skal det !!

Men mens jeg venter på dele, skal tiden jo ikke spildes. Havde ved en tidligere tur under bilen opdaget at min ene drivakselmanchet var itu. Så en ny var indkøbt via Porsche Centrum i Køge, så den kunne jeg ligeså godt skifte mens bilen alligevel stod stille.

Rengjort og klar til den nye manchet, samt ny fedt i leddet.

Skriv et svar