Der har i lidt tid været langt mellem opdateringerne her på siden. Det betyder dog ikke at der ikke er sket noget i værkstedet. Faktisk har der været så travlt med forskellige projekter, at der netop ikke har været tid til at opdatere siden. Her lidt billeder af det som har foregået i løbet af vinteren.
Jeg har i noget tid været i gang med at bygge en Ford 351 Cleveland til en De Tomaso Pantera. Et projekt som ikke har haft 1. prioritet, da bilen som den skal ligge i langt fra er færdig. Men nu ser det ud til at der virkelig sker noget med bilen, så nu må jeg hellere komme i gang og få skruet denne lækkerbisken færdig. Del 1 kan ses HER
Ford 351C Data:
Blok:
Standard 2DAE, boret 0.020″
Stempler:
Speed Pro Flattop
Plejlstænger:
Std. Ford med ARP bolte/møtrikker
Lejer:
Clevite H-series for NasCar Racing
Knast:
Lunati “Hydraulic Flat Tappet” BOSS SM275H08
Advertised Duration (Int/Exh): 275/275
Gross Valve Lift (Int/Exh): .550/.550
RPM Range: 1800-5800
LSA/ICL: 108
Knastkæde:
Cloyes Double Roller
Indsugning:
Holley Strip Dominator, single plane, air-gap
Karburator:
Holley 750 Double Pumper
Oliepumpe:
Melling M84A med ARP drivaksel (Blyant)
Ventiler:
Milodon, rustfrie. 2,19″ indsugning, 1.71″ udstødning
Vippearme:
Scorpions Race Series – Full Roller. 7/16″ Studmount. 1.73:1 Ratio
Svingningsdæmper:
Pioneer Street Performance, 28 oz external

Bemærk at den delte pakning er forskudt i forhold til hinanden. En VIGTIG detalje, hvis motoren skal være tæt

Monteret og spændt i korrekt moment. Bolte som er spændt mærkes med en streg, så der er styr på hvad som er spændt

Stemplerne monteres med hjælp fra min ældste søn. Altid rart med lidt hjælp i værkstedet. Hakket på stemplet skal vende fremad

Vil man være HELT sikker på at der ikke opstår utætheder ved vankanaler etc. – så er dette løsningen !

Et pust på begge sider af pakningen, og så lægges den på efter et par minutter – Vær sikker på at pakningen vender korrekt !!!
Følg med i del 3 senere….