Motorprojektet fortsætter

Efter at jeg fik målt hvor lange stødstænger jeg skulle bruge, kunne jeg bestille de sidste dele, og så vente på at de ankom. Der gik en uges tid, og så kunne jeg komme i gang igen.

IMG_0029 (2)
Første step er montering af de fine TFS topstykker. Og de spændes med det rigtige moment af 4 omgange.

IMG_0031
Så er det godt at have en lille hjælper i form af sin store søn.

IMG_0033
Næste ting er montering af TFS TrackHeat indsuget.

IMG_0038 (2)
Og så kan motoren roteres 180 grader, og bundkaret fra Aviaid er næste trin.

IMG_0045
Man skal lige være sikker på at alle pakninger og gummiringe sidder korrekt. Vi gider ikke have oliespild på garagegulvet !

IMG_0046
Og med top og bund på, ligner det efterhånden en rigtig motor.

IMG_0048
Justering af vippetøjet er også klaret, og alt er efterspændt.

IMG_0047

IMG_0001
Den nye Holley 750 DP Ultra pakkes ud og gøres klar til montering

IMG_0002 (2)
Men inden da, monteres mine ventildæksler. En af de eneste ting som er genbrugt.

IMG_0032 (2)
Og SÅ kom karburatoren på.

IMG_0031 (2)

Næst er montering af svinghjul, kobling og gearkasse.

Skriv et svar