Altså med Pantera – Foråret er på vej med hastige skridt, og mange har allerede pakket deres klassikere ud og haft dem på gaden flere gange. Jeg derimod er slet ikke klar. Jeg roder stadig med forskellige ting på bilen, og venter på dele fra USA så vi kan komme i gang med motoren.
Med så mange heste, er det vigtigt at koblingen fungerer 100%
Så Bjørn fra Slagelse Cylinder Service har planslebet mit svinghjul, så det kommer til at virke perfekt med min nye Centerforce kobling
Mit Stroker Kit fra Scat Crankshafts. Det øger slaglængden fra 3.5″ til 4″. Det giver en forøgelse fra 351 cu.i. til 408 cu.i. – Eller fra 5.8 liter til 6.7 liter 😉
Lækre sager fra Scat Crankshafts
Stemplerne er fra firmaet RaceTec Pistons – Se hvordan at stempelpinden går gennem rillen til olieskraberingen. Det er fordi at stemplerne er meget kortere end standardstemplerne
Som det tydeligt fremgår af billedet her.
ARP boltene testes her hvor meget de strækker sig ved det rigtige moment.
Nye undervognsdele. Bøsninger, bærekugler etc.
Klar til at blive sat i de nymalede bærearme
Hjemmelavet tværstiver til rammen, som kan fjernes hvis jeg evt. skal have bundkaret af en dag.
Med de nye bøsninger isat, kan jeg begynde at samle det hele igen.
Originalt skal bære armene være sorte, men syntes det giver et flot spil med de alufarvede dele op mod al det sorte. Og heldigvis er De Tomaso folk ikke så original fikserede som andre ejere af eksotiske superbiler 😉
Snart kan den komme ned og stå på egne hjul igen. Det er et stort skridt i den rigtige retning.
Mine motordele ankommer i næste uge – SÅ kan vi komme i gang med det store arbejde. Men jeg må desværre nok opleve det meste af foråret bag rattet på min Plymouth CopCar, eller min NYC Taxi som snart kommer hjem til DK. For denne her kommer til at stå i garagen en måned eller to endnu. Mindst……