Fra De Tomaso til Ferrari

Efter at have været De Tomaso ejer i 6 år, var det nu tid til at prøve noget nyt. Jeg ville frygtelig gerne have beholdt min fine Pantera, men der skal jo penge til at udleve mange drømme. Og en af mine drømme skulle der bruges mange penge til. Så jeg måtte lade min Pantera gå, inkassere pengene og lade den følge med sin nye ejer, Walter, til Tyskland.

Walter havde været forbi en kold november dag og se på bilen. Han efterlod et depositum, hvorefter han kørte tilbage til Tyskland. Få dage efter tikkede de restende penge ind, og han kunne hente den weekenden efter.

Nypudset og lækker står den klar til at blive besigtiget af Walter

Sidste, sørgmodige, køretur i min italienske superbil

Pladerne afmonteres, afleveres og bilen afmeldes

De originale Hawaii plader sættes tilbage på bilen

Så blev det tid. Vi læsser den på traileren og gør klar til at kysse den farvel

Min store søn ser meget betuttet ud…. Og det forstår jeg godt.

Og så kører den 1000 km væk fra Vemmelev. Håber at se den igen senere

Og hvad så ??? Penge på kontoen, plads i garagen…. Hvad skal der nu ske !?

Jo…. Da jeg i sin tid solgte min Porsche 911, havde jeg 3 biler på ønskelisten:
1. De Tomaso Pantera
2. Ferrari 308
3. Porsche 930 Turbo

Så nu gik jagten ind på bil #2 på listen.
Nettet blev undersøgt. GRUNDIGT ! Og jeg var rundt i Europa for at se på forskellige 308’ere. Ingen var helt rigtige. Et par stykker i Danmark var også til salg, men heller ingen af disse var helt som jeg ønskede. Men så….. Via en god ven, som faktisk også skaffede mig min elskede Porsche 944, fik jeg et tip om en total istandsat 1978 Ferrari 308 GTB. Og ikke en helt almindelig en – Det var en eftertragtet Europamodel, med flere heste, ingen katalysator og mange andre lækre ting som USA modellerne ikke har. Og USA modellerne er der rigtig mange af, da det var der de fleste 308’ere blev solgt nye. Ikke alene var det en EU model, men den havde også den sjældne tørsump motor. Prisen på skiltet var dog en del mere end jeg egentlig havde regnet med at bruge, men den var sjælden, og i sjælden fin stand. Så sælger og jeg blev enige om at den skulle følge med mig hjem i garagen.

Der gøres klar til at læsse den på traileren

Pininfarina havde virkelig en god dag, da han tegnede denne vogn

Så er vi klar til afgang

Dejligt syn for mig at ligge bag denne hele vejen hjem

Sikkert hjemme på matriklen. Nu skal den bare læsses forsigtigt af

Nybagt, glad, Ferrari-ejer

Så kan den køres ind ved siden af min Porsche 944 S2

Lækkert par !

Her et par billeder af opbygningen af bilen. Her set hvor grundigt der er gået til værks. Alt er renoveret eller byttet ud

Motor og gearkasse er totalrenoveret med alle de gode dele

Lækkert ser det ud. V8 på bare 3 liter, og pokkers omdrejningsvillig

Jeg håber virkelig på en god sommer, så den nye bil kan nydes.

Vi ses ude på landevejen !