1966 Plymouth GTX 440 cu.i.

Bilen Plymouth aldrig byggede......

Første generation af GTX kom i 1967 - Dette er en 1966 GTX Clone. Samme karosseri som i 1967, så ingen ser forskellen... :o)
Eneste forskel er PRISEN !!! - En 1967 GTX med 440 motor koster mellem $45-75.000 i USA.
Er den med HEMI koster den over $100.000 !!!! En fin 1967 GTX  Clone med 440 motor koster hurtigt over $35.000 !!!

 

 

Billeder fra USA
Afhentning

 

Motor: 440 cu.i V8 (7.2 liter) - ca. 400 HK
MSD tænding, Hedman Headers, Edelbrock Performer alu indsug, DYBT Milodon bundkar,
Mopar Performance ventildæksler, March remhjul, Holley benzinpumpe, Holley karburator.
Gearkasse: TorqueFlight 727 med shift-kit. "Ssure-Grip" bagtøj med 3.91:1 gearing.
Fælge/Dæk: Weld 8x15" - Hoosier Slicks til brug om søndagen.
Udstødning: Hedman headers, 2½" rør med Flowmaster serie 40 potter
Udstyr: Autometer ure, ekstra glasfiber forklap
Præstationer: Topfart: Over 200 km/t   -   0-96 km/t: 6.2 sek.  -  1/4 mile: 14 sek.
Bremser: For: Ventilerede skivebremser  -  Bag: 12" tromler i støbejern  -  2-kreds system UDEN vacuumforstærker
Andet: Denne fine Plymouth startede sit liv i det tørre og solrige Arizona som en "Plain Jane" Belvedere. Den er nu ombygget til en langt mere interessant GTX Clone. Ombygningen består bl.a. a den største og ondeste motor fra Chrysler koncernen, en 440 cu.i. Big Block !!! Den er naturligvis renoveret med alle de bedste stumper. Ny PERFEKT lak uden flimmer ! , nye dæk, skivebremser for, MSD tænding, Hedman Headers, Flowmaster potter, Sure-Grip bagtøj med 3.91 gearing, Edelbrock Performer alu indsug, DYBT Milodon bundkar, Weld fælge, Hurst "Quarter Stick Shift", Automter instrumenter, Mopar Performance ventildæksler, March remhjul, Holley benzinpumpe, Holley karburator, GTX forklap med 2 små scoop.