1968 Corvette Stingray

Efter laaang tids vente kom containeren endelig til Danmark. Så en solrig oktoberdag blev dagen hvor bilen skulle hentes i Københavns frihavn. Samme dag og i samme container kom også min Thunderbird hjem. I en anden container stod en Cadillac og en Mustang til 2 kammerater, så det var virkelig som juleaften !


Containeren ankommer.


Aflæsses....


Og SÅ skal den sat... plump demonteres !!


Der kvitteres for modtagelse af endnu 2 Yankeebiler på dansk grund.


Thunderbirden stod forrest, så den skulle lige studeres og slæbes ud først.


Hvad gemmer sig mon i mørket under det plastic ????


Jo, sørme ! En 1968 Corvette i LeMans Blue. Lige sådan en havde jeg ønsket mig - TAK !


Så skal det hele bare skæres fri.


Og UD med den !


Kan den også starte ??? Næ, den havde også stået stille fra maj til oktober, så den er nok lovligt undskyldt.


Lidt startgas hjalp den lidt på vej....


Stropperne afmonteres, så den er klar til at køre de 100 km. hjem


En glad og tilfreds ejer. 2 nye biler til samlingen.

 

Motor: 327 cu.i. V8 (5.4 liter) - 300 hk v/5000 omdr. - Edelbrock karburator
Gearkasse TH350. 3-trins automat
Udstyr Aftageligt targatag, servostyring (Powersteering) , "Powerbrakes" med skivebremser på alle 4 hjul og 4-stemplede kalibere, "pop out" bagrude.
Præstationer 0-100 km/t: 7.7 sek.  -  0-160 km/t. 20.7 sek.
Andet Under 20% af 1968 Corvetterne blev leveret med automatgear. Resten havde 4-trins manuel gear.
Kun 33% havde "powerbrakes", og kun 36.3% havde "powersteering"