1965 Buick Riviera Gran Sport


Her er den lige pakket ud af containeren, og knægten prøvesidder den for første gang...


Motoren ses liiige efter af et par kammerater... Vidst nok godkendt !














DANSKE nummerplader !!


















 

Motor:

350 cu.i. Chevrolet V8 (5.7 liter). 340HK

Gearkasse:

TH350, 3-trins aut. med B&M Shift Kit

Farve:

Liquid Copper Pearl

Udstødning:

Sandersson Headders, Flowmaster potter

Fælge:

8x16" American Racing Torque Trust II

Interiør:

Originalt mønster, med lavet i Maserati læder. Alt er indfarvet

Udstyr:

Powerbrakes, powersteering, powerwindows,  A/C fra Vintage Air etc.

Bremser:

Ventillerede skiver for med 2" droppede spindler. Tromler bag. Vacuumforstærker.

Andet:

Bilen er købt i Hendersson, Nevada (20 min fra Las Vegas) Foråret 2008

Denne '65 Riviera har gennemgået en TOTAL istandsættelse gennem de sidste 2 år, for derefter at blive en af de absolut fineste af slagsen !
Den er født som værende en original Gran Sport, og den originale "Build Sheet" som medfølger kan bevise dette.
Kun 3,354 af de ialt 34,586 Riviera'er som blev fremstillt i 1965 var Gran Sport modeller.
Dog er den originale motor (Og meget andet) ikke i bilen mere.....

Bilen har altid kørt i Californien og var 100% rustfri fra istandsættelsen begyndte (og er det stadig....)
Bilen blev blæst med valnøddeskaller og slebet helt ned til det rå metal, for derefter at få en flot lak i "Liquid Copper" metallic.
Dørhåndtag er "shaved" (Fjernet..) og det samme er en del lister samt låsen i bagklappen. De åbnes nu via fjernbetjening.

Alle lister etc. i rustfri står er rettet og poleret. Alt krom er omforkromet og fremstår i "Showcondition"

Den motor som lå i bilen var ikke original, og blev derfor erstattet af en HELT NY Chevrolet 350 cu.i. V8 med 340 hestekræfter

Andre forbedringer på motoren er: For $2,400 "March" Remhjuls system, Edelbrock Performance indsugningsmanifold og karburator.
Sanderson udstødningsmanifold. 
Alt i alt er der brugt over $12,000 (IKKE includeret arbejdsløn !)) imotorrummet alene.
Nyt A/C system som blæser kold og hårdt ! 
Ny TH-350 gearkasse, støddæmpere, skivebremser, poleret hovedcylinder, elektronisk tændning,
Optima batteri og Aluminium battericover, nyt dobbelt udstødnings system fra FlowMaster samt 2 elektriske blæsere.

Bilen er sænket ca. 5 cm. og de nye American Racing 16" fælge med spinners ser perfekt ud til denne bil. 
White Wall Dunlop radialdæk er monteret og de har kørt under 200 miles.

Bilen har fået KOMPLET nyt ledningsnet. Interiøret er nok et af de flotteste nogen sinde set i en Riviera. 
Det er holdt forholdsvis originalt, så det stadig ligner det  "Deluxe interiør" som var i Gran Sport modellerne originalt.
Der er også de sjældne "Power vent windows" og de virker perfekt (Se video).
Sæderne er lavet i ægte cremefarvet læder som ellers kun Maserati bruger. Sammen med de kobberfarvede striber giver det en rigtig flot effekt.
Der er monteret specielle interiørlamper i kabinen. Fremstillet i poleret aluminium !
Nye ruder og gummilister hele vejen rundt. 

Langt over $10,000 er der investeret i kabinen alene !!!!!!!!!!!!!!

Ny skivebremser foran og nye tromler bag. Customlavet frontgrill (JA, lygteskallerne åbner som fuglenæb, når lygterne tændes !)
 $500 lakeret aluminiumrat; elektrisk åbning af døre og bagklap via fjernbetjening;
Autometer instrumenter i centerkonsol, $2000 Custom lydanlæg med subwoofer;  "Iditit" ploeret ratstamme; "Lokar" alu pedaler; renoveret benzintank med ny tankmåler;
NOS baglygteglas og NOS sideruder.

Der er helt sikkert glemt nogle detaljer, men som du nok kan forstå, så er ALT lavet rigtigt.... Og kan ikke laves for den pris som denne perle sælges til

Dette er noget af det fineste og den er klar til at nyde og tage med på udstillinger !

For nylig vurderet (April 2008) af proffesionelt firma til $80,000 !!!!!!!!!!!!!