1964 Buick Riviera

Først lige et par billeder af det originale trætte interiør.

Og så, hvis du skulle være i tvivl - DET NYE !



Og lidt nye gummilister ville vidst heller ikke skade.........
Typisk for biler som har kørt i det tørre, varme Californien hele livet.....


Træsiderne blev skiftet ud med "børstet aluminium"


Og nye røde tæpper i bagagerummet.


 

Motor: 425 cu.i V8 (6.96 liter) - 340 SAE HK - 465 ft-lbs i moment
Gearkasse: SuperTurbine 400 - 3-trins med Switch Pitch Converter
Fælge/Dæk: Edelbrock Type 409, 8x17" med 255/50-17 dæk monteret
Udstødning: 2½" aluminiseret rør med Flowmaster serie 40 potter
Udstyr: Powerbrakes, powersteering, A/C, tiltrat, powerwindows, Vaccum trunk release, tonede ruder, powerseat.
Præstationer: Topfart: 205 km/t   -   0-96 km/t: 7.8 sek.  -  1/4 mile: 16 sek. (Fabrik opgivelser)
Mål & Vægt: Længde: 5.28 mtr.  -  Bredde: 1.95 mtr   -   Højde: 1.34 mtr.  -  Frihøjde: 14 cm  -  Vægt: 1900 kg.
Bremser: For: 12" tromler i aluminium  -  Bag: 12" tromler i støbejern  -  1-kreds system med vacuumforstærker
Planer: Nyt indtræk i rødt læder med rødt loft, tæpper og bagagerum
Nyt krom på kofangere.
Sort film i ruderne
5/8" Airride system med 2 stk. ViAir 380 kompressorere (200 Psi.), SMC magnetventiler, Contitec bælge, 10-switch box, Airlift manometre etc.
 
Andet: Ifølge oplysninger på www.conceptcarz.com har den samme vægt/kraft forhold som følgende biler:

1977 Aston Martin AM V8  -  1972 Ferrari 365 GT4 2+2  -  1959 Buick Invicta  -  1995 Mercedes 500 SL
2002 Audi A8  -  1986 Ferrari 412i  -  1966 Pontiac Bonneville

Så helt langsom er den tydeligvis ikke selv om den er over 40 år gammel !! :o)